Yazmak , Konuşmak ve Ben

Her ne kadar çok yanlış bir yerden giriyor dahi olsam , aslında bu yazının amacı kendim hakkında bazı ipuçları vermek. Mesela ben öyle yazma işinde pek de iyi sayılmam lakin her yeteneğin ” Geliştirilebilir bir boyutu ” olduğunun farkında olmamdan kaynaklıdır ki gene geçtim yeni yeni şeyler deniyorum.

Yazmayı pek beceremiyor olabilirim ancak konuşma konusunda üstüme tanınmam diyebilirim. Elbette iyi konuşma veya atik konuşma konusunun bana bazı dezavantajları var. Mesela yazacağınız şeyi unutmak. Evet , tam manasıyla “UNUTMAK”. Konuşurken rahatsınız. Zaten çoğunlukla amaç hızlı ve etkili konuşup karşının afallamasını sağlamak oluyor , bunu başardığınız zaman ise istediğiniz düşünceyi kurbanın beynine yerleştirebilirsiniz.

Lakin yazmak öyle mi? Hızlı düşünecek , yavaş unutacak ve hızlı yazacaksın. Bakın unutmayacaksınız demiyorum , yavaş unutacaksınız. Çünkü benim için unutmamak diye bir şey yok.


Ve ben gene unutmadan , kendim hakkında bir şeyler anlatmaya başlasam iyi olacak. Bendeniz Mehmet ÇİÇEK genelde “Ticaret” aşığı olarak bilinen , 10 yaşından beri Ticareet Ticareet diye etrafta dolanan bir mazlum genç. Arkadaşlarım , dostlarım genellikle bana soyadım ile seslenir ki bir aralar , adım ile çağrıldığım zaman üzerime dahi alınmıyordum.

Lisede “Grafik Tasarım” işine baya bi merak saldım ve o zamanlarda Türkçe kaynak sayısı yok denecek kadar azdı. Bende mecburen zerre İngilizce bilmeden , İngilizce kaynaklardan yararlanarak Photoshop’u bir şekilde , bir derece öğrendim. Lise 3. sınıfa geçtiğimde “Grafik Tasarım” bazında küçük çaplı “Ticari” girişimlere başlamış , geliştirmiş ve Lise son sınıfta “Üniversite Sınavı” denen illet imtihandan kaynaklı , yaptığım veya emek verdiğim her şeyi bitirip (bırakıp) ticarete yaklaşık 1 sene ara vermek zorunda kaldım.

Şuanda “İstanbul Nişantaşı Üniversitesi – Ekonomi ve Finans” bölümünde okuyorum. Derslerim Türkçe olduğu halde İngilizceyi düzgün öğrenebilmek için ilk senemi zorunlu olmadığım halde “Hazırlık” okuyarak geçireceğim.


Bu Blog sayfasında neler bulacağınıza gelmek istiyorum ancak bende tam bilmiyorum. Lakin şunu söyleyebilirim , ben gezmeyi ve gezdiğim , gördüğüm yerlerin fotoğraflarını , videolarını çekmeyi ve bu çektiklerimi bir içerik haline getirmeyi seviyorum. Yani kısacası gezdiğim , gördüğüm yerlerin video ve fotoğraflarından oluşan güzel “Kurgu Videoları” görmeniz yüksek bir ihtimal.

Bunun yanında kendi Üniversitemi ve Bölümümü anlatan yazılar veya videolar görebilirsiniz. Gerek İnternet de , gerekse YouTube da “Ekonomi ve Finans” bölümü ile ilgili içerik sayısı neredeyse sıfır. (Hayır , gerçekten sıfır.) Bunun için bazı çalışmalar yapabilirim diye düşünüyorum.

Aslında aklımda birçok şey bulunmakta fakat bunları açığa çıkartmak için henüz çok erken lakin güzel olacak güzel. Her şey çok güzel olacak! Yazı yazmayı beceremeyen birine göre fazla uzun oldu zannedersem ancak merak etmeyin burada noktalıyorum. Hayatınızdan yaklaşık 5-6 dakika çaldığım için özür dilerim. Bundan sonra daha kaliteli içerikler gelecek elbette bu sadece bir başlangıç. Haydi Esen Kalın..

” Bilgi bir ışık gibidir. Onu kullanırsanız daha parlak olur , kullanmazsanız söner. “

-Alexander Everett

e5cf1510-bb6f-4efd-9a16-32c83d714e3b

 

Bir Cevap Yazın

